Spørsmål & Svar

Her kan du finne de fleste svarene på spørsmålene dine. Dersom du ikke finner svar på det du lurer på kan du ta kontakt med kundeservice.

1. Bestilling

HVOR ER ORDREN MIN?

På Mine Sider kan du spore pakken din (gjelder medlemmer). Får pakken plass i postkassen vil den i utgangspunktet bli levert her. Hvis ikke pakken får plass i postkassen, havner den på et utleveringssted i nærheten av deg. Du får en e-post eller en SMS når pakken kan hentes.

KAN JEG ENDRE ELLER FJERNE MIN ORDRE?

Du har ikke muligheten til å selv endre din ordre etter at du har bekreftet den. Derimot kan vårt kundeservice kansellere ordren eller fjerne varer så lenge den ikke har rukket å bli behandlet på lageret. Kontakt oss her så hjelper vi deg. Vennligst legg merke til at vi gjør vårt beste for å sende alle ordre så raskt som mulig. Dette betyr at vi ikke alltid kan hjelpe deg med å fjerne eller gjøre endringer på ordre, selv om du skriver til oss rett etter bestilling.

JEG VIL OPPRETTE EN KONTO, MEN E-POSTADRESSEN ER ALLEREDE OPPTATT?

Dette er avhengig av om du allerede har en kundekonto hos oss. Klikk på «Logg inn», og så «Glemt passord». Der kan du så fylle ut e-postadressen du forsøkte å registrere deg med, så sender vi deg en lenke som du kan bruke til å oppdatere ditt passord.

JEG HAR GLEMT PASSORDET MITT?

Klikk på «Logg inn», og så «Glemt passord». Fyll dermed ut din registrerte e-post, så sender vi deg en lenke som du bruker for å skifte passord.

STANDARDLEVERANSE

 

4-7 arbeidsdager (mandag-fredag, ikke røde dager)

Leveres av Helt Hjem, Bring eller DHL Express

På Mine Sider kan du spore pakken (gjelder innloggede medlemmer). Får pakken plass i postkassen din levereres den i utgangspunktet hit. Får den ikke plass her havner pakken på ditt utleveringssted. Du får en sms når pakken kan hentes.

3. Retur

HAR DERE MOTTATT RETUREN MIN?

Det tar omtrent 14 dager fra du har levert din returpakke til pakken kommer tilbake til oss og vi kan starte din tilbakebetaling. Du får returbekreftelse på mail så snart pakken har kommet til vårt returlager.
Psst! Det kan ta opp til 48t før en retur klargjøres dersom du har sendt flere returer i samme pakke, så du kan motta to (eller flere!) bekreftelsmail.

KOSTER DET NOE Å GJØRE EN RETUR?

Returen blir gratis hvis du legger inn en ny bestilling innen 24 t, ellers tilføyes en returavgift på 49 kr.

FÅR JEG NY FAKTURA PÅ DET NYE BELØPET HVIS JEG RETURNERER?

Ja. Klarna sender en oppdatert faktura via mail etter at vi har tatt i mot returen din. Ved returer tilbakebetales ikke avgifter som f.eks. Ekspresslevering og fakturaavgift. 

KAN JEG RETURNERE SALGSVARER?

Ja, selvfølgelig! Du har samme returrett for alle varene som du handler hos oss. Registrer din retur her.

HVORDAN GJØR JEG EN RETUR?

Logg inn og registrer din retur online på her.

Det er viktig at du registrerer din retur online for at returhåndteringen og tilbakebetalingen skal gå så raskt og smidig som mulig.

 

49 kr i returporto (gratis retur ved ny ordre innen 24 h)

Fra den dagen du har levert returpakken din til posten, tar det omtrent 14 dager før vi starter med din tilbakebetaling. Du får returbekreftelse på mail så fort vi har mottatt din retur på vårt returlager.

  • Kortbetaling: tilbakebetalingen skjer i løpet av 1-5 virkedager (etter mottatt returbekreftelse) til samme konto som ble trukket ved kjøpet.
  • Klarna faktura/Klarna delbetaling: når vi har mottatt din retur vil Klarna korrigere din faktura i løpet av 1-5 virkedager (etter mottatt returbekreftelse).
  •  

For at vi skal kunne tilbakebetale deg må din retur bli godkjent. Produktene skal returneres innen 14 dager. Produktene skal også sendes tilbake i original stand med lapper og etiketter fremdeles festet på.

Ved returer tilbakebetalas ikke avgifter som f.eks fakturaavgift. 

Når du har mottatt returbekreftelse på din mail starter prosessen for din tilbakebetalning.

Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbrukerlov. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi beskjed til Sitt Bedre innen 14 dager fra du, du eller et ombud ved deg, har mottatt den bestilte varen. Varen skal sendes i retur innen 14 dager regnet fra den datoen du gav beskjed til Sitt bedre om att du benyttet deg av din angrerett. Produktene skal sendes tilbake i like god stand som da du mottok den, i sin originalforpakning og med etiketter og lapper fremdeles festet til produktet. For mer informasjon om din angrerett, se våre allmenne vilkår som du finner her.

 
3. Betaling

HAR MIN ORDRE GÅTT IGJENNOM?

Du får en ordrebekreftelse til den e-postadressen du har registrert rett etter at kjøpet ditt har blitt godkjent.

KJØPET GIKK IKKE IGJENNOM, MEN DET HAR BLITT GJORT EN RESERVASJON LIKEVEL?

I sjeldne tilfeller kan det likevel skje en reservering på din bankkonto selv om det oppstod en feil ved ordretilfellet. Denne slippes i så fall igjennom i løpet av 1-5 bankdager.

NÅR FÅR JEG TILBAKEBETALINGEN FOR MIN RETUR?

Du kan se tilbakebetalingen på din konto-oversikt/saldoutskrift innen 5 bankdager regnet fra og med dagen du fikk din returbekreftelse fra oss. Tilbakebetalingen blir alltid gjort til samme betalingskort som ble brukt ved kjøpet.

KLARNA

Fakturaen skal betales etter avtalen som er opprettet med Klarna. Betalingsopplysningene for fakturaen finner du i e-posten du fikk fra Klarna da du gjennomførte kjøpet.

For mer informasjon om Klarnas vilkår klikk her.

HVORDAN FÅR JEG MIN TILBAKEBETALING NÅR JEG HAR BETALT MED KLARNA FAKTURA?

Så snart vi har mottatt og registrert din retur meddeler vi Klarna om at de skal starte en tilbakebetaling til deg eller kreditere fakturaen. 

HVORFOR GÅR IKKE MITT KJØP GJENNOM?

Hvis ditt kjøp ikke godkjennes når du velger å betale med faktura, kan det skyldes flere ting:

  • Du er under 18 år
  • Adressen du oppga er ikke din folkeregistrerte adresse
  • Du har oppgitt feil personnummer
  • Du har nådd din maksimale kredittgrense

 

Ønsker du mer informasjon? Kontakt gjerne Klarna.

Vi bruker SSL (Secure Socket Layer), som er en sikkerhetsprotokoll for sikker overføring av data over internett (og andre nettverk). SSL-protokollen oppretter en kryptert kanal mellom avsender og mottager, og krypteringen sikrer at ingen kan manipulere informasjonen som sendes mellom de to (Message Integrity). SSL-protokollen bruker digitale sertifikater for å kontrollere sender og/eller mottaker av dataoverføringen (Server Authentication).

 

KAN JEG KOMBINERE RABATTER OG GAVEKORT?

Ja, det kan du! Du kan derimot ikke kombinere rabatter med andre rabatter, eller rabatter og allerede nedsatte varer.

HVOR KAN JEG SE GYLDIGHETSDATOEN PÅ MITT GAVEKORT?

Du finner gyldighetsdatoen for ditt gavekort enten i e-posten du fikk ved e-gavekort, eller på ditt fysiske gavekort. 

HAR DERE NOEN RABATTKODER JEG KAN FÅ?

Ved å følge oss på sosiale medier som f.eks. Facebook, Instagram og Snapchat så er du alltid først ute med å få rabatter. Vi anbefaler også at du melder deg på vårt nyhetsbrev slik at du ikke går glipp av noe.

Fant du ikke svar på det du lurer på?